Elektromobilność

Nadchodzi elektryczna rewolucja w branży samochodowej -ELEKTROMOBILNOŚĆ

Wprowadzenie

Bardzo szybki rozwój produkcji pojazdów elektrycznych wymusza nowe podejście do spraw związanych z tworzeniem specjalnej  infrastruktury koniecznej dla prawidłowego funkcjonowania szeroko rozumianej tematyki elektromobilności. Niniejszą tematykę reguluje specjalna ustawa   o „elektromobilności i paliwach alternatywnych”. Niebagatelną rolę odgrywa również ochrona środowiska, a szczególnie walka ze smogiem. Poruszana właśnie ta tematyka na forum europejskim jak i światowym świadczy o jednym, że nie ma odwrotu od wprowadzania na rynek środków transportu publicznego i pojazdów o statusie „zero emission”. Szeroka dyskusja oraz specjalnie poświęcone tej tematyce konferencje świadczą o bardzo wielkiej skali niniejszej tematyki praktycznie na całym świecie. Stąd rozwój pojazdów  alternatywnych do silników spalinowych a szczególnie na wodorowe ogniwa paliwowe i tych zasilanych z baterii. Spodziewany rozwój elektromobilności w Polsce, który jest już mocno  wdrażany w życie praktycznie na całym świecie, stanowi mocne wyzwanie, zarówno organizacyjne jak również techniczne. Masowo powstające stacje ładowania wymagać będą infrastruktury energetycznej. Konieczne będzie opracowanie właściwej polityki celem zapewnienia zaspokojenia potrzeb energetycznych dla elektromobilności.

Ładowarki EPCHARGER L i EPCHARGER S – 22 KW

Zakład Pomiarowo-Badawczy Energetyki „ENERGOPOMIAR-ELEKTRYKA” Sp. z o. o.  jako polska firma produkującą specjalistyczną aparaturę kontrolno – pomiarową postanowił opracować i wdrożyć do produkcji stacje ładowania pojazdów elektrycznych pod nazwą EPCHARGER L i S  typ EP – 22 kW. Stacje wyróżniają się na tle konkurencji nowatorskim rozwiązaniem konstrukcyjnym, oryginalnym designem. Ze względu na to, że firmę cechuje indywidualne podejście do każdego klienta istnieje możliwość dopasowania końcowego produktu pod wymagania zamawiającego. Takie właśnie podejście umożliwia stworzenie stacji ładowania, które wkomponowywują się w istniejący krajobraz, ale również w przestrzeń nowoczesnych biurowców jak i stylowych zabytkowych obiektów. Wnioskować stąd można, że oferowane stacje ładowania mogą być dedykowane dla szczególnego klienta o wysokich wymaganiach tzw. klienta „Premium” Tworząc projekt wykonawca uwzględnił aktualną przestrzeń, unowocześniając jej dotychczasowy charakter poprzez podniesienie walorów środowiskowych, a szczególnie mając na uwadze ograniczenie emisji spalin dzięki promowaniu niskoemisyjnych środków transportu. Oprócz wspomnianych nowatorskich rozwiązaniach technicznych, nowoczesnego designu, stacje ładowania cechuje wysoka trwałość, a większość użytych do produkcji materiałów nadaje się do recyklingu Ograniczamy w ten sposób do minimum ilość odpadów podlegających długotrwałej utylizacji.

Parametry techniczne EPCHARGER L

Dane podstawowe Wyświetlacz Sterowanie i komunikacja Bezpieczeństwo
– Napięcie zasilania: 400 VAC, 50 Hz.
– Moc i prąd wyjściowy: 2×22 kW, 32/63 A.
– Typ gniazda: IEC62196 Mode-3 Typ-2.
– Standard ładowania: Gniazdo 2x Typ-2 lub kabel z wtyczką Typ-2 lub kabel z wtyczką Typ-2 i gniazdo Typ-2. Jednoczesne ładowanie dwóch pojazdów.
– Zamykana komora umożliwiająca przyłączenie stacji do sieci energetycznej oraz jej zainstalowanie.
– Temperatura pracy: -30° do + 50°C.
– Typ wyświetlacza: LCD TFT 7”.
– Kontrast: 600:1.
– Jasność wyświetlacza:
1000cd/m2.
– Typ panelu dotykowego: pojemnościowy.  
– Sterownik: procesor 4-rdzeniowy 4GB RAM; SSD 32 GB.
– Komunikacja: Fast Ethernet, moduł GSM/GPRS oraz licznik energii klasy MID w każdym torze napięciowym, moduł czytnika RFID.
– Obsługa protokołów: TCP/IP; UDP; NTP; OCPP.  
– Zabezpieczenie obwodów ładowania: nadmiarowoprądowe (32A); różnicowoprądowe.
– Podłączenie przewodu zasilającego pojazd: beznapięciowe.
– Oświetlenie umożliwiające korzystanie w godzinach nocnych i podświetlenie informujące o stanie pracy.
– Ochrona przed porażeniem: II klasa ochronności.  

EPCHARGER Twój partner w drodze

Stacje ładowania pojazdów elektrycznych typ EP-22 kW są stacjami ładowania prądu przemiennego zasilane z sieci 400 V, 50 Hz. umożliwiając ich stosowanie w bardzo szerokiej przestrzeni publicznej. Mamy na myśli parkingi miejskie, galerie i centra handlowe, garaże, hotele, ośrodki sportowo-rekreacyjne, osiedla mieszkaniowe w budownictwie jedno i wielorodzinnym, w zabytkowej przestrzeni miejskiej i wiele innych. Również jako tzw. ładowarki flotowe: parkingi firmowe i carsharing. Tak jak wspomniano powyżej, szczególnie czekamy na klienta o wyjątkowym guście oraz indywidualnych wymaganiach, oferując wymienność frontów w różnych kolorach i teksturach co daje możliwość dyskretnego wkomponowania w otoczenie. W szczególnych przypadkach stacje ładowania mogą spełniać dodatkową funkcję tzw. infokiosku.

Podsumowanie

Przedstawiona w artykule stacja ładowania prądu przemiennego typ EPCHARGER L – 22 kW jest najbardziej okazałą i najlepiej wyposażoną, nie zamyka ona portfolio firmy w tematyce ładowarek.

Obecnie posiadamy również kompaktową stację EPCHARGER S o parametrach ściśle dedykowanych przez docelowego klienta, ale o uboższym wyposażeniu. Równolegle w firmie realizowany jest projekt stacji ładowania prądu stałego dużej mocy.

Firma „ENERGOPOMIAR-ELEKTRYKA” ma aspiracje, aby w Polsce jak najmocniej zaistnieć w rozlokowaniu polskich stacji ładowania, których jest producentem.

Mgr inż. Zygmunt Pilny
Dyrektor ds. produkcji
Zakład Pomiarowo-Badawczy Energetyki
ENERGOPOMIAR-ELEKTRYKA Sp. z o.o.
www.elektryka.com.pl

Click to comment

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top