Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A. (PSE), jeden z największych operatorów systemu przesyłowego w Europie Środkowo-Wschodniej, we współpracy z Gavdi Polska, wspiera proces e-learningu i szkoleń w oparciu o rozwiązanie chmurowe SAP SuccessFactors. Z systemu, którego wdrożenie zakończyło się w grudniu 2020 roku, korzysta obecnie ponad 2600 użytkowników.
Rozwój kompetencji pracowników
PSE stały przed wyzwaniem, jakim było ujednolicenie przebiegu procesów w obszarze szkoleń. Dotychczas szkolenia obligatoryjne, wynikające z przepisów prawa lub wewnętrznych uregulowań – np. w zakresie BHP czy bezpieczeństwa informacji – były organizowane indywidualnie przez poszczególne jednostki. Co za tym idzie, proces był rozproszony, realizowany przy wykorzystaniu zróżnicowanych narzędzi. Celem projektu było więc usprawnienie, optymalizacja oraz ujednolicenie procesów szkoleniowych poprzez wdrożenie centralnego rozwiązania dostępnego dla wszystkich jednostek, umożliwiającego też samokształcenie.
– Implementacja najnowocześniejszych narzędzi SAP SuccessFactors wspierających e-learning oraz uruchomienie platformy szkoleniowej pozwoliło nam na zwiększenie efektywności szkoleń poprzez zapewnienie pracownikom powszechnego dostępu do treści edukacyjnych, usprawnienie obiegu dokumentów oraz szybki wgląd do informacji. Co niewątpliwie miało też istotne znaczenie w sytuacji pandemii Covid-19. Dodatkowo wprowadzenie rozwiązań chmurowych to dla nas ważny krok na drodze cyfrowej transformacji m.in. w obszarze HR – mówią Gabriela Ratajczak i Andrzej Piłat z PSE S.A., którzy odpowiadali za koordynację wdrożenia.
Zakończony w grudniu ub.r. projekt polegał na uruchomieniu funkcjonalności rozwiązania SAP SuccessFactors obejmującego moduł Learning Management System (LMS). Jest to innowacyjne narzędzie, zapewniające kompleksową obsługę procesów szkoleniowych we wszystkich ich formach (e-learning, testy, szkolenia stacjonarne) wraz z kontrolą wydarzeń cyklicznych, opcjonalnych lub obowiązkowych dla wybranej grupy pracowników oraz gromadzeniem informacji o ocenie szkoleń i ich efektach. Aplikacja bazuje na modelu chmury obliczeniowej, dzięki czemu pracownicy oraz menadżerowie PSE mają do niej dostęp z dowolnego miejsca i niezależnie od czasu.
Wymiana wiedzy
PSE zależało na zapewnieniu pracownikom stałego dostępu do materiałów szkoleniowych oraz zwiększeniu dostępności narzędzi do samokształcenia.
– SAP SuccessFactors w obszarze Learning to nowoczesne i przyjazne dla użytkownika rozwiązanie wspomagające rozwój kompetencji pracowników. Narzędzie pozwala na zwiększenie efektywności procesów szkoleniowych poprzez udostępnienie wszystkich treści w jednym miejscu – mówi Bogdan Siwiński, Kierownik Projektu z Gavdi Polska. – Z radością zauważamy, że firmy coraz chętniej sięgają po rozwiązania optymalizujące procesy w obszarze szkoleń i e-learningu. Powszechna dostępność materiałów edukacyjnych, większa elastyczność w kształtowaniu programów szkoleniowych sprzyja angażowaniu osób uczących się i jest dziś kluczowa dla rozwoju kompetencji pracowników – dodaje.
Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A. to spółka Skarbu Państwa świadcząca usługi przesyłania energii elektrycznej przy zachowaniu wymaganych kryteriów bezpieczeństwa pracy Krajowego Systemu Elektroenergetycznego (KSE). PSE jest Operatorem Systemu Przesyłowego (OSP) oraz właścicielem infrastruktury przesyłowej na terenie Polski. Spółka odpowiedzialna jest za zapewnienie niezbędnego rozwoju krajowej sieci przesyłowej i połączeń transgranicznych oraz zapewnienie infrastruktury technicznej niezbędnej dla działania rynku energii elektrycznej i jego rozwoju.
***
Gavdi Polska S.A. specjalizuje się we wspieraniu digitalizacji, optymalizacji i transformacji cyfrowej w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim dla firm o różnej wielkości i strukturze, niezależnie od branży. Spółka oferuje rozwiązania i usługi oparte o technologię SAP (SAP HCM, SAP SuccessFactors, SAP Business Technology Platform / SAP Cloud Platform), starannie wybrane narzędzia od innych partnerów – UKG Dimensions (wcześniej Kronos) Concur, Connexas – oraz kilkanaście autorskich produktów Gavdi opracowanych i wytwarzanych w Polsce (eDeklaracje, Korekty ZUS, PPK, Reporter, Document Generator, eTeczka, Replicator, ePaski, Reminder, BHP, Self Service Platform, Time Management Platform, Personnel Requests Platform, Payroll Cost Planning and Reporting Platform) oraz dostarczanych przez Grupę Gavdi (Easy Documents, Easy Archives, Easy Hire, HR Analytics).
To podejście pozwala Gavdi na przygotowanie najlepszej możliwej propozycji w dowolnym obszarze zarządzania kapitałem ludzkim: coreHR (kadry, płace), czas pracy, zarządzanie talentami (cele, oceny, stały feedback, rozwój, sukcesja), rekrutacja, adaptacja, zarządzanie szkoleniami, samoobsługa pracownicza i menedżerska, zarządzanie podróżami służbowymi, planowanie kosztów osobowych etc.
Gavdi dysponuje własnym Zespołem Konsultingowym, Centrum Rozwoju Aplikacji oraz Centrum Wsparcia Aplikacji. Firma zatrudnia obecnie ok. 100 osób – konsultantów aplikacyjnych, technologicznych i programistów z wieloletnim doświadczeniem – które umieją przekładać język technologii na aktualne potrzeby biznesu. Dzięki temu z produktów i usług Gavdi Polska korzysta ponad 250 firm.
Gavdi Polska powstała w 2006 roku i należy do międzynarodowej Grupy Gavdi założonej w 1999 roku, która obecnie działa w jedenastu krajach: Danii, Szwecji, Norwegii, Finlandii, Polsce, Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemczech, Niderlandach, Portugalii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich, zatrudniając ponad 250 konsultantów i programistów. Więcej informacji: http://www.gavdi.pl
