Technologie

EVB – Stacje ładowania samochodów elektrycznych 

PRE Edward Biel od początku swojej działalności zajmuje się produkcją stacji ładowania samochodów elektrycznych, rozdzielnic elektrycznych, szaf niskiego napięcia do 6300A, rozdzielnic średniego napięcia, stacji transformatorowych SN/nn przeznaczonych dla energetyki zawodowej, infrastruktury publicznej, budownictwa oraz przemysłu. W ofercie można znaleźć produkty oraz rozwiązania techniczne o szerokim profilu zastosowania. Wykonują zamówienia standardowe oraz te spoza naszego katalogu, starając się tym samym zaspokoić coraz większe wymagania Klientów. Prowadzą prefabrykacje rozdzielnic w wielu systemach znanych producentów. Wykonują usługi w zakresie prefabrykacji rozdzielnic i szaf sterowniczych na indywidualne życzenie Klienta.

EVB stacje ładowania pojazdów

EVB to seria innowacyjnych stacji, produkcji PRE Edward Biel, przeznaczonych do ładowania pojazdów elektrycznych. Stacje są produkowane w całości w Polsce i stanowią alternatywę dla stacji zagranicznych producentów. Stacje cechuje wytrzymałość, 25-letnie doświadczenie firmy oraz gwarancja bezpieczeństwa użytkowanych urządzeń poprzez stosowanie obudów metalowych w II klasie ochronności.

Odpowiadając na rosnące zainteresowanie rynkiem e-mobility przedstawiamy Państwu rodzinę stacji ładowania Electric Vehicle Biel czyli EVB.

Silnik elektryczny zamiast spalinowego

Pojazdy elektryczne są korzystne dla środowiska ponieważ nie emitują spalin, podczas gdy wykorzystywanie pojazdów konwencjonalnych wpływa na zwiększenie poziomu zanieczyszczenia powietrza, szczególnie w większych aglomeracjach miejskich. Ze względu na możliwość produkcji energii elektrycznej z różnorodnych źródeł stosowanie tego rodzaju napędu jest najbardziej elastyczne i bezpieczne w kontekście  wyczerpywania się zasobów surowcowych. Pojazdy elektryczne  gwarantują cichą oraz płynną jazdę, generując mniej wibracji, co zdecydowanie poprawia komfort jazdy.

„Elektryki” mają również liczne zalety mechaniczne. Wyróżniają się nieskomplikowaną konstrukcją oraz sięgającej 90% sprawności  układu  napędowego. Dodatkowo umożliwiają przekształcenie energii kinetycznej z powrotem w energię elektryczną (wykorzystanie procesu hamowania ze zwrotem energii) – hamowanie odzyskowe. Umożliwiają także precyzyjną kontrolę nad generowaną mocą. Taki rodzaj napędu umożliwia rezygnację z wielu dodatkowych części mechanicznych będących składową samochodu spalinowego (silnik, osprzęt)

Podstawa prawna Ustawa o elektromobilności motorem dla e-mobility

Ministerstwo Energii przygotowało ustawę o elektromobliności i paliwach alternatywnych. Ustawa weszła w życie w lutym bieżącego roku i bezpośrednio wprowadza Polskę na innowacyjną drogę alternatywnych środków transportu i źródeł energii.

Stacje ładowania EVB produkcji PRE  Edward  Biel

Stacje ładowania EVB to innowacyjne i nowoczesne urządzenia, które umożliwiają realizację usługi ładowania wraz systemem zarządzania procesami ładowania.

Wszystkie produkowane stacje to całkowicie produkt polski powstający wyłącznie w  fabryce pod Krakowem.

Klasyfikacja według mocy ładowania:

  • punkt ładowania o normalnej mocy – od 3,7 kW do 22 (43) kW,
  • punkt ładowania dużej mocy – od 22 kW do 150 kW

Klasyfikacja według ilości punktów ładowania i możliwości:

PRE Edward Biel produkuje ładowarki umożliwiające ładowanie prądem AC oraz DC:

  • z jednym punktem ładownia (Wallbox mini)
  • z dwoma punktami ładownia (Wallbox 2M, EVB, EVB smart, EVBmax)
  • z trzema punktami ładowania (EVB, EVB smart, EVBmax)
  • lub większą ilością punktów w jednym urządzeniu na życzenie Klienta
  • z funkcją outdoorowych nośników reklamowych (EVB Advert);
  • do ładowania autobusów elektrycznych (EVB CT);
  • podziemne (EVB UG);

Ogólne informacje o stacjach EVB

Do każdej stacji dołączana jest dokumentacja techniczna oraz instrukcja obsługi dla właściciela w której są zawarte wszystkie potrzebne informacje na temat prawidłowego eksploatowania urządzenia. Stacje produkcji
PRE Edward Biel posiadają zabezpieczenia nadprądowe, różnicowo-prądowe czułe na prąd stały oraz zabezpieczenie przepięciowe.

Spełniają standardy:

  • gniazdo typ-2. IEC 62196-2;
  • przewód ładowania AC z wtykiem ładowania pojazdu typ-1 SAE J1772;
  • przewód ładowania AC z wtykiem ładowania pojazdu typ-2 IEC 62196-2;
  • przewód ładowania DC z wtykiem ładowania pojazdu CCS-2 IEC 62196-3;
  • przewód ładowania DC z wtykiem ładowania pojazdu CHAdeMO
    / JEVS G105;
  • protokół OCPP 1.5 oraz 1.6 J;

W stacjach EVB nie ma potrzeby instalowania przed stacją dodatkowej rozdzielnicy lub szafy zabezpieczeniowej. Rozłącznik główny w stacji odłączający napięcie umożliwia bezpieczne wykonywanie prac serwisowych. Zastosowana II klasa ochronności stacji EVB zapewnia pełne bezpieczeństwo użytkowania oraz ochronę na długie lata. Wykorzystano wydajny układ chłodzenia/ogrzewania stacji (grzałka-wentylator). Konstrukcja stacji wykonana jest z wytrzymałego oraz odpornego na korozję aluminium. Każdy punkt działa niezależnie, osobny licznik do każdego punktu, wyłączenie/włączenie pierwszego punktu nie wpływa na drugie. Użyta szyba hartowana frontowa/tylna  jest wykonana ze specjalnego szkła bezpiecznego pokrytego indywidualną grafiką. Stacja jest wyposażona przedział licznikowy do instalacji licznika do rozliczenia z operatorem energetycznym.

Wallbox mini/smart

Stacje EVB Wallbox mini to małe ładowarki wiszące przeznaczone do prywatnego lub ogólnodostępnego przeznaczenia, wyposażone w jeden punkt ładowania. Moc punktu w zależności od wymagań: 3,7 kW; 7,4 kW; 11 kW;
22 kW; 43 kW . Możliwość wyboru typu punktu ładowania: gniazdo AC typ-2, przewód ładowania AC z wtykiem ładowania pojazdu typ-1 lub typ-2. Długość przewodu ładowania do 5 m.  Załączenie stacji odbywa się automatycznie po podpięciu kabla lub poprzez kartę RFID dostarczoną wraz ze stacją.

Wallbox 2M/smart

Stacje EVB Wallbox 2M/smart to ładowarki wiszące o przeznaczeniu prywatnym lub ogólnodostępnym z dwoma punktami ładowania. Moc punktu w zależności od wymagań: 3,7 kW;
7,4 kW; 11 kW; 22 kW; 43 kW.  Możliwość wyboru typu punktu ładowania: gniazdo AC typ-2, przewód ładowania
AC z wtykiem ładowania pojazdu typ-1 lub typ-2. Długość przewodu ładowania do 5 m. Stacje wyposażone są w sterowniki do obsługi systemu centralnego dla dowolnego operatora, zastosowano protokół OCPP 1.6 J.
Dostępne z systemem zarządzania lokalnego RFID Smart Control lub zdalnego systemu operatorskiego Aurora OS.  Producent stacji umożliwia dostęp do swojego API innym operatorom i producentom oprogramowania.

Przykładowe konfiguracje:

  • dwa punkty z gniazdem typ-2 o mocy 22 kW każde;
  • dwa punkty ładowania – przewód ładowania AC z wtykiem ładowania  pojazdu typ-1 o mocy 7,4 kW i przewód ładowania AC z wtykiem ładowania pojazdu typ-2 o mocy 11 kW.

EVB / EVB smart AC

Stacje EVB to ładowarki wolnostojące o przeznaczeniu prywatnym lub ogólnodostępnym z jednym lub dwoma punktami ładowania. EVB posadowiona jest na zbrojonym betonowym fundamencie. Moc punktu w zależności od wymagań: 3,7 kW; 7,4 kW; 11 kW; 22 kW; 43 kW.  Możliwość wyboru typu punktu ładowania: gniazdo AC typ-2, przewód ładowania AC z wtykiem ładowania pojazdu typ-1 lub typ-2. Długość przewodu ładowania do 5 m. Stacje mogą być wyposażone w sterowniki do obsługi systemu centralnego dla dowolnego operatora, zastosowano protokół OCPP 1.6 J. Dostępne jako stacje otwarte, z kartą RFID, systemem zarządzania lokalnego RFID Smart Control lub zdalnego systemu operatorskiego Aurora OS.  Producent stacji umożliwia dostęp do swojego API innym operatorom i producentom oprogramowania.

Stacje ładowania EVB są również wykonane w wersji podziemnej EVB-UG, umożliwiające montaż w przestrzeni miejskiej. Stacja umieszczona jest na ruchomej hydraulicznej platformie.  Stacja ukryta jest w studni o wysokim IP wykonanej z materiału recyclingowanego, z możliwością każdorazowego wysunięcia obudowy stacji za pomocą siłowników i napędu elektrycznego.

EVBmax  DC

Wolnostojąca EVBmax na prąd AC i DC to superszybka stacja ładowania pojazdów elektrycznych. Przeznaczone dla miejsc gdzie jest planowany szybki postój do 30 min.

Stacje EVBmax to ładowarki wolnostojące montowane na dedykowanej płycie/fundamecie zbrojeniowym.
EVB Max DC są wykonywane z jednym, dwoma lub trzeba punktami ładowania w zależności od konfiguracji. Możliwość wyboru typu punktu ładowania:

  • gniazdo AC typ-2, moc: 22 kW; 43 kW,
  • przewód ładowania AC z wtykiem ładowania pojazdu typ-2. Długość przewodu ładowania do 5 m. Moc: 22 kW; 43 kW,
  • przewód ładowania DC z wtykiem ładowania pojazdu CCS-2. Długość przewodu ładowania do 5 m. Moc: 50 kW-150kW,
  • przewód ładowania DC z wtykiem ładowania pojazdu CHAdeMO. Długość przewodu ładowania do 5 m. Moc: 50 kW-150kW.

Dostępne jako stacje otwarte, z kartą RFID, systemem zarządzania lokalnego RFID Smart Control lub zdalnego systemu operatorskiego Aurora OS.  Producent stacji umożliwia dostęp do swojego API innym operatorom i producentom oprogramowania.

EVB Advert

To seria najnowocześniejszych ładowarek przeznaczonych na rynek reklamy. Stacja łączy w sobie funkcje od 1 do 4 stanowiskowej stacji ładowania pojazdów elektrycznych prądem AC o mocy 22 kW na każde stanowisko. Stacja wyposażona jest w outdorowe nośniki reklamowe. Stacja  jest wyposażona w ekrany multimedialne do 60 cali ( elektroniczne powierzchnie reklamowe) digitale oraz citylight. Przestrzeń reklamowa umieszczona jest po obu stronach ładowarki aby maksymalnie wykorzystać funkcje komercyjną. Lokalizacja stacji EVB Advert w przestrzeni publicznej ( np. parkingi, ulice, itd.) umożliwiają naturalne przenikanie z komunikatem reklamowym do świadomości konsumentów podczas ładowania swojego samochodu elektrycznego, a także pozostałych konsumentów podczas zakupów, spacerów, podróży.

Stacja EVB Advert jako stacja modułowa w dalszym ciągu umożliwia upgrade o dodatkowe funkcje, m.in.: punkt WiFi lub monitoring.

Ponadto konstrukcja stacji wykonana z profili aluminiowych oraz szkła hartowanego umożliwia dowolną aranżację samej stacji.

EVB przyjazne użytkownikowi

Prosta obsługa, w zależności od konfiguracji stacja jest wyposażona w podświetlaną instrukcję obsługi znajdującej się na panelu frontowym, wyświetlaczu lub kolorowym panelu dotykowym LCD 7-10,2”.

Aby przerwać ładowanie należy otworzyć samochód pilotem. Automatyczne ryglowanie gniazda/wtyczki w momencie rozpoczęcia ładowania zapobiega przed ingerencją w ładowanie osób trzecich. Automatyczne odryglowanie w momencie zaniku napięcia po stronie sieci.

Każde stanowisko posiada dynamiczny układ kontroli prądu ładowania. Stanowiska AC posiadają układ, który steruję maksymalnym prądem obciążenia w zależności od pojazdu. Stanowiska DC posiadają regulację napięcia i prądu na wyjściu układu prostowniczego pozwalający na bezpieczne ładowanie samochodów elektrycznych.

Stacja podsiada zabezpieczania nadprądowe, różnicowo-nadprądowe, przepięciowe i termiczne. Wyłącznik awaryjny na elewacji w celu szybkiego odłączenia zasilania w stacji EVB max.

Załączanie, komunikacja i zarządzanie stacją ładowania

Załączenie układu ładowania stacji odbywa się poprzez, m.in.: automatycznie po włożeniu wtyczki do gniazda ( bez ograniczeń), Karty RFID, aplikacja Bluetooth, od kod na Panelu dotykowym, Kartę płatniczą – terminal płatniczy oraz karty RFID wraz z oprogramowaniem do rozliczania użytkowników i implementowaniem nowych użytkowników. Stacja umożliwia wydruk paragonów na miejscu lub przesłanie ich na wskazany adres e-mail.

Stacja może komunikować się poprzez, m.in.: aplikacją Bluetooth – Android, przygotowane 3 porty: LAN, modem GPRS/3G/4G.

Stacja umożliwia pełne zarządzanie energią w zakresie tymczasowego ograniczenia prądu ładowania w godzinach szczytu oraz daje  możliwości zdalnego ograniczenia mocy czy rzeczywistego pomiaru energii ładowania każdego stanowiska z osobna oraz przesyłanie danych do jednostki zarządzającej stacją (operator stacji). Stacje wyposażone są w sterowniki do obsługi systemu centralnego dla dowolnego operatora, zastosowano protokół OCPP 1.5 lub 1.6.
Zainstalowane oprogramowanie lokalne, system RFID Smart Control umożliwia płynne ustawianie odpowiednich stawek opłat za zużycie energii.

Układ pomiarowo-rozliczeniowy

Stacje EVB jako jedyne dostępne na rynku mogą być wyposażane w układ pomiarowy rozliczeniowy dla operatora OSD oraz sprzedawcy energii, bez konieczności zabudowy oddzielnych układów złączowo-pomiarowych przy stacji.  Układy pomiarowy wykonywane są zgodnie ze standardami technicznymi operatora/dystrybutora.

Akcesoria stacji ładowania

PRE Edward Biel w swojej ofercie produkcyjnej akcesoria oraz elementy montażowe dedykowane do stacji ładowania EVB ,są to m.in.: betonowe fundamenty prefabrykowane FB100, kable ładujące, pionowe oraz poziome słupki i bariery ochronne SO oraz dedykowane konstrukcje montażowe FA dla stacji Wallbox.

EVB upgrade 

Stacje ładowania EVB to stacje modułowe z możliwości ciągłej rozbudowy o dodatkowe funkcje, m.in: lokalizator GPS, szerokokątna kamera bezpieczeństwa, ekran multimedialny LCD do 60 cali przeznaczony do wyświetlania treści reklamowych, banner CityLight , punkt dostępu hotspot WiFi, komunikacja z numerem alarmowym 112. Stacje ładowania samochodów elektrycznych EVB to niezwykle ciekawa propozycja na rynku e-mobility.  

Konstrukcja obudowy

Dla zachowania pełnego bezpieczeństwa dla użytkowników obudowa stacji EVB jest wykonana z aluminiowych profili o grubości od 2 do 6 mm połączona ze specjalnie wykonanym bezpiecznym hartowanym lakierowanym szkłem o grubości do 6 mm. Obudowę wykonujemy w trzech wariantach:

  • nie lakierowana – aluminium szlifowane,
  • pokryta powłoką lakieru proszkowego,
  • pokryta powłoką materiału izolacyjnego – technologia REM2 – II klasa ochronności.

Elementy konstrukcji łączone są ze sobą w bardzo staranny sposób w celu zapewnienia wysokiej szczelności. Szeroki wachlarz kolorystyczny umożliwia dowolność przy projektowaniu i pozwala na dowolną aranżację stacji ładowania. Obudowa stacji odporna na oddziaływanie środowiska, w szczególności na promieniowanie UV  oraz kwaśne deszcze,  wysokie temperatury i żar, dzięki czemu idealnie nadaje się do stosowania w każdych warunkach.

Wykonujemy również obudowy na indywidualne zamówienia dla Klientów wykonane w stali kwasoodpornej, nierdzewnej lub ABS.

Aktywny LED

Stacja wyposażona jest w wewnętrzne aktywne oświetlenie LED, zapewniające podświetlenie grafiki naniesionej na front szklany oraz wszystkich elementów funkcyjnych. Podświetlenie LED zmienia swoją kolorystykę w zależności od stanu stacji. 

Stwórz swój styl

Nieograniczone możliwości projektowe umożliwiają swobodę przy doborze kolorystyki obudowy oraz grafiki każdego elementu stacji. Zamawiający może zamówić dedykowaną stację w swoich firmowych kolorach oraz znakach graficznych już od 1 sztuki.

REM2 – INNOWACYJNA TECHNOLOGIA

Stacje EVB mogą zostać wykonane w innowacyjnej technologii pokrywania obudowy specjalnym wysoce wytrzymałym tworzywem zapewniającym jednocześnie II klasę ochronności, co znacznie zwiększą bezpieczeństwo ich użytkowania. II klasa ochronności osiągnięta jest poprzez całkowite dwustronne (wewnętrzne i zewnętrzne) pokrycie materiałem izolacyjnym w trwały i nierozerwalny sposób z aluminiowym rdzeniem. Bez konieczności pokrywania dodatkowymi lakierami. Obudowa stacji wykonana w technologii REM2  zapewnia podwyższoną ochronę antygraffiti , antyplakat oraz podwyższony indeks odporności na UV (0). Badania parametrów potwierdzone są badaniami starzeniowymi oraz testami wytrzymałości.

Stacje ładowania pojazdów elektrycznych EVB spełniają wszystkie obowiązujące normy oraz następujące parametry techniczne:

Zakres: Wartość
Napięcie znamionowe łączeniowe: 230/400/480/800 [V]
Napięcie znamionowe izolacji: 500/690/900 [V]
Częstotliwość znamionowa: 50-60 [Hz AC]
Napięcie udarowe wytrzymywane: 8 [kV]
Moc przyłączeniowa: do 400 [kW]
Klasa ochronności: I/II
Temperatura pracy: -30°C do +50°C
Stopień ochrony IP: 54-65
Stopień odporności mechanicznej IK: 10
Układ sieci: TT, TN-S, TNC-S
Zasilanie: 2,5 – 240 mm2 Al/Cu
– gniazdo typ-2. IEC 62196-2 480 [V] do 63 [A]
– przewód ładowania AC/DC

z wtykiem ładowania pojazdu

typ-1 SAE J1772

480 [V]

do 32 [A] AC / 125 [A] DC

– przewód ładowania AC z wtykiem ładowania pojazdu typ-2 IEC 62196-2 480 [V]

do 63 [A]

– przewód ładowania DC z wtykiem ładowania pojazdu CCS-2 IEC 62196-3 do 800 [V]

do 125 [A]

– przewód ładowania DC z wtykiem ładowania pojazdu CHAdeMO / JEVS G105 do 800 [V]

do 125 [A]

Ekologia

PRE Edward Biel podejmuje decyzje świadome i odpowiedzialne ekologicznie. Jednocześnie tworzy standardy, według których opiera politykę firmy. Działania ekologiczne wdrażane są  na wielu płaszczyznach, między innymi poprzez: tworzenie, produkcję i rozwijanie wysoce zaawansowanych wyrobów z uwzględnieniem aspektu ekologii, które w widoczny sposób przyczyniają się do ochrony środowiska w zakresie zmniejszania emisji zanieczyszczeń, efektu cieplarnianego, zakwaszania, zubożania nieodnawialnych surowców energetycznych oraz nieenergetycznych, czynników rakotwórczych itd. Produkcję naszych rozdzielnic opieramy o eko wskaźniki (analiza LCA).

Jednym z takich produktów są właśnie EVB.

Click to comment

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

To Top